Zahraniční trhy

Plánujete vstup na zahraniční trhy? Expanze do zahraničí je efektivně možná pouze v souladu s mezinárodními daňovými dohodami a místními korporátními specifiky.

V opačném případě totiž nemusí nadějný business vůbec dávat smysl.

Pochopitelně je třeba napřed provést vnitrofiremní analýzu (zejm. s ohledem na schopnost firmy ustát náklady a časovou náročnost). Samozřejmě je nutno provést analýzu zahraničního trhu, vyhodnotit konkurenceschopnost expandovaného produktu či služby na daném trhu a stanovit exportní strategii. Opomenout nelze ani průzkum platebních metod a zažitých způsobů dopravy a komunikace (ČR, Rusko, Ukrajina jsou země dobírek a výdejen, stejně jako Švédsko,  němečtí a rakouští klienti jsou zvyklí hradit vše na fakturu, západní evropa používá PayPal a bez platební brány se neobejdete nikde). Tím se  ale zabývá mnoho průvodců expanzí...

V čem jsme jiní my?

Je jedno jestli jde o pořízení výrobních zařízení, nebo shánění sídla, skladu či místní účetní firmy nebo daňového poradce. Expanze na zahraniční trhy se jednoduše neobejde bez investic, takže vyvstanou otázky...

  • Jak správně realizovat a alokovat náklady s tím spojené?
  • Jak mají být směřovány finanční toky a distribuční cesty?
  • Pod jakou právní formou máme na tamním trhu podnikat a proč?
  • Jak mám danou firmu založit? Musím tam jet? Kolikrát? Jak a kam složím základní kapitál?
  • Ve které bance a jak mi otevřou účet? Co všechno musím bance předložit a v jaké formě?
  • Kde budou ukotveny ochranné známky?
  • Jaké jsou v dané zemi sazby DPH?
  • Budu muset platit clo?
  • Zasáhne toto nějak do cenotvorby?
  • Co když banka odmítá spolupracovat s platebními bránami?
  • Jak drahou mají dopravu?
  • Jak prokážu českému správci daně místo plnění a dodání zboží? Bude mu to stačit?
  • Jaké bude firma platit daně a kolik budu platit daní já?
  • Je v dané jurisdikci minimální mzda?

A co respekt k obchodním zvyklostem, režim i zvyky a tradice dané země, a tedy reálná znalost prostředí a kontakty? To vše Vám rádi pomůžeme vyřešit.

Např. v Asii, Americe ale i Velké Británii se vyplatí založit místní společnost nejen kvůli daňovým  a legislativním důvodům, ale zejména s ohledem k nezbytné důvěryhodnosti, renomé a leckdy i prestiži, nebo kvůli kulturním a historickým souvislostem. 

Sami samozřejmě nemůžeme znát specifika všech jurisdikcí, byť zakládáme a spravujeme firmy ve více než třiceti. SMART Office & Companies, s.r.o. je však součástí skupiny APOGEO členem poradenské sítě PKF, čítající více než 400 kanceláří po celém světě. 

Máme proto reálné spolupracující kolegy a skutečné zázemí v zahraničí, reálné zkušenosti získané během působení v ČR i zahraničí, sledujeme nejnovější trendy a vývoj v jurisdikcích a legislativě obecně aplikujeme pouze komplexní a v praxi prověřená řešení. Při zakládání a tvorbě holdingových struktur a transakčních nastavení úzce spolupracujeme s daňovými a transakčními poradci skupiny APOGEO s mezinárodními zkušenostmi, což je nezbytný předpoklad správného a zákonného využití potenciálu zahraničních společností

 

Kontaktní formulář

* povinné položky




Souhlasím se zpracováním osobních údajů


Ověřovací kód
Ověřovací kód
Ověřovací kód
Ověřovací kód
Ověřovací kód

Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.